<

איך להפוך את הפערים בזוגיות לגשר המחבר בינו לבינה?

עמי ברעם

עמי ברעם

למרות הטענה הרווחת לפיה עם הזמן זוגות נוטים להיות יותר דומים זה לזו, מאשר שונים, זה לא אומר שלא יכולות להתפתח אמונות ותפיסות עולם שונות, אצל כל אחד מהם.

זוג הולך

החוויה האישית של אביטל ועמי ברעם הובילה אותם להקים את עמותת ׳התקשרות זוגית׳ שעורכת סדנאות לזוגות ׳מעורבים׳ (דתי/חילוני), אשר נקלעו למשבר זוגי, לעתים חסר תקווה.

סדנאות אלה מציעות לבני הזוג הזדמנות נהדרת להבין כמה דברים על הפער שנפער ביניהם, ולגלות כי השוני הזה לא חייב להוביל לפירוק המשפחה, להיפך.

  

למרות הטענה הרווחת לפיה עם הזמן זוגות נוטים להיות יותר דומים זה לזו, מאשר שונים, זה לא אומר שלא יכולות להתפתח אמונות ותפיסות עולם שונות, אצל כל אחד מהם. אחרי הכול, מערכת יחסים ארוכת טווח וטובה, לא חייבת לשמר השקפת עולם אחידה של בני הזוג, על עצמם ועל העולם. כך גם מערכת היחסים של זוג ׳מעורב׳, שמתמודד עם ניהול אורח חיים חילוני ודתי תחת קורת גג אחת.

סדנאות ׳התקשרות זוגית׳ מאפשרות לזוגות ׳מעורבים׳, המתקשים להתמודד עם השוני ביניהם, לגלות את עצמם, כפרטים וכזוג, ולהפוך את השוני לכוח חיובי, מחזק ומעשיר שיציל את הנישואין שלהם.

זוג

צילום – יוסי זליגר

רוצה לשמוע על התכנית? השאירו פרטים ונחזור

סדנת ׳התקשרות זוגית׳ – האם היא יכולה לעזור גם לזוגיות שלי?

מה עלול לקרות לזוגיות הטובה והאוהבת, כשאחד מבני הזוג הופך דתי והשני נשאר חילוני, או ההפך?

כדי להמחיש את הקשיים ודרכי הפתרון, ניקח לדוגמה את א׳ ובעלה.

  • השינוי והשפעותיו על הזוגיות

א׳ חזרה בתשובה. עם הזמן החלה להרגיש שבעלה הולך ומתרחק ממנה, או כפי שהוא ביטא את הדברים: ״הייתי בפיצוץ עם עצמי לגבי כל הקטע הדתי״. א׳ החלה לחוות תחושות של אנטי וחוסר אהבה מצדו שהפכו למתיחות שהלכה ותפחה תוך שהיא מאיימת על שלמותה של המשפחה הצעירה.

כאשר הפער הלך וגדל והמתח בבית החל להשפיע גם על הילדים, החליטו השניים, בניסיון די נואש, להצטרף לסדנאות של ׳התקשרות זוגית׳.

  • בימים שלפני הסדנה… חששות ופחדים הנמוגים באחת

כמו רבים אחרים לפניהם, גם א׳ ובעלה החלו להבין שאם לא ינסו לגשר על הפער ביניהם, המשפחה שלהם עלולה להתפרק. וכך, כשהזוגיות על סף משבר עצום, הגיעו השניים לסדנה.

ברגע שנכנסו פנימה, הרגישו שהגיעו למקום הנכון! בחדר פגשו השניים זוגות אחרים כמותם, עם אותם קשיים ואותם בעיות וחששות… והרגישו שהם כבר לא לבד בעולם הזה.

לוגו
  • במהלך הסדנה… כוחה של קבוצה בהצלת הזוגיות

כאמור, בסדנאות משתתפים זוגות מעורבים שחולקים את אותם חוויות, קשיים ואתגרים.

בתהליך העבודה בסדנה, הצליחו חברי הקבוצה לשקף ל-א׳ את העובדה שבעלה מאוד אוהב אותה, ושעצם העובדה שהם נשארו ביחד בניסיון מתמיד לעבוד על הזוגיות, מעידה עד כמה הוא מוכן להכיל אותה ואת החזרה בתשובה שלה.

ובעלה, מצדו, חש את השפעתה הרבה של הקבוצה על היכולת שלו לעבור שינוי. בזכות השיחות עם האנשים הוא החל ללמוד להתבונן גם על ׳הצד השני׳ בזוגיות שלו, ולהכיר טוב יותר את בת הזוג שלו.

לאחר שנת עבודה בסדנה, הבינה א׳ באופן העמוק ביותר, שהעבודה שלה עם עצמה חשובה בהרבה מהציפיות שיש לה מבעלה. היא החלה בהסתכלות פנימה. התבוננות אשר הבהירה לה חד משמעית, כי היא לא צריכה לפחד לחשוף את רגשותיה בפניו, גם אם היא חוששת מפני אי הסכמה.

היום, השניים מספרים שהילדים הרבה יותר רגועים בבית, נוח להם יותר על כל הסיטואציה של אימא דתיה ואבא חילוני. אבל גולת הכותרת היא הפיכתם לחלק מקהילה גדולה ותומכת של זוגות ׳מעורבים׳ כמוהם.

כול אלה ועוד בזכות הסדנה היעילה והחמה שמציעה עמותת ׳התקשרות זוגית׳.

רוצה לשמוע על התכנית? השאירו פרטים ונחזור