<

צאו מזה: פער דתי לא חייב להרוס נישואים טובים

עמי ברעם

עמי ברעם

״הנישואין כמעט התפרקו כי הרגשתי כמו אם חד הורית,״ מספרת יעל, בת 38 ממרכז הארץ, שלאחר 10 שנות נישואין צפתה בבעלה חוזר בתשובה ו׳משתנה׳ אל מול עיניה.
״בסופי שבוע הוא לא היה עוזר, בגלל שהתחיל לשמור שבת.
את החגים כבר לא עשינו עם המשפחה שלי, כי זה מצריך נסיעה.
כל יציאה למסעדה הפכה לסיפור, כי הייתי צריכה לבדוק כשרויות לפני שאני מזמינה מקום.
זו לא הזוגיות שהייתה לנו כשהכרנו,״ היא מגלה.
הסיפור של יעל ובעלה ממש לא יוצא דופן, ומצטרפות אליו כעוד 45,000 משפחות ברחבי הארץ שמגדירות את עצמן כמשפחות עם פער זוגי על רקע דתי.

״אנחנו הורים לשלושה, כולם רשומים למסגרות חילוניות. פתאום בעלי התחיל להתחבט בשאלה אם לרשום אותם למסגרות דתיות, מה שבעיניי לא התקבל על הדעת״, מספרת יעל. ״טוב להם בבתי הספר שלהם, למה לשנות? כשזה הגיע לילדים כבר התחלתי לאבד את הסבלנות. נוצר בינינו קרע, פתאום הוא לא מבין אותי ואני לא מבינה אותו. חשבתי שמכאן אין דרך חזרה, איבדתי את האיש שלי.״

קל להאמין שנישואיה של יעל היו מועדים לפרידה. כשאחד מבני הזוג משנה את יחסו לדת, בין אם נוצרת התקרבות או התרחקות, ישנה תחושה של ״הפרת חוזה״ בין בני הזוג, שמובילה לטינה וכעסים. לא כל הזוגות ששים ללכת לטיפול זוגי או חושבים שהוא ייתן לזוגיות שלהם את הפתרונות המדויקים להם הם מייחלים – לא תמיד למטפל או למטפלת אליהם פונים יש את הרגישות וההבנה לניואנסים, לסדר היום ולמשמעות הרגשית של הדת. אבל ב-2020 יש פתרון שמתאים בדיוק למידותיהם של הזוגות המעורבים.

״הגענו לעמותת ׳התקשרות זוגית׳ דרך חבר מהעבודה שעבר תהליך דומה עם אשתו והצליח לשקם את נישואיו. זה נתן לי תקווה. לפני כן, חששתי שפשוט יגידו לי לשים כיסוי ראש ולהתחיל לשמור שבת יחד איתו. מבחינתי, זה לא פתרון,״ היא מבהירה. ״אבל איך שנכנסנו לשם ידענו שאנחנו במקום הנכון. דיברו איתנו מהלב והלכו איתנו צעד צעד, עד שהרגשנו שהתהום הרגשית בינינו מתחילה להצטמצם.״

באמצעות סדנאות ומפגשי ייעוץ והכוונה, ליוותה עמותת ״התקשרות זוגית – מחברים קצוות בבית״ אלפי זוגות (נשואים ולפני חתונה) ומשפחות בתהליכי איחוד, גישור על פערים וקבלה הדדית. התכנית נוגעת ברגישות ובהכלה בכל הרבדים הזוגיים, המשפחתיים והחברתיים הנוגעים לפערים בין הזוגות, ומעניקה כלים פרקטיים שמסייעים לנצח משברים ולצאת מהם חזקים, אוהבים ומחוברים יותר. צוות המדריכים בעמותה מורכב מדתיים וחילונים מנוסים המלווים את הזוגות שלב שלב בדרך אל האושר, וכבר זכה להצלחות רבות ואיתנות.

רוצה לשמוע על התכנית? השאירו פרטים ונחזור

״היום הזוגיות בינינו טובה מאי פעם,״ יעל מוסיפה. ״למדנו לחיות בשלום והבנו שהסוד הוא לבוא זה לקראת זה. אף אחד לא צריך לחזור בתשובה או לוותר על הדת, צריך להיפגש איפשהו באמצע. אני לא חושבת שבלי הצוות של ׳התקשרות זוגית׳ הייתי מצליחה להחיות את הנישואין שלי. הם הראו לי שקיימת דרך שבכלל לא חשבתי עליה.״

 

הסדנאות מתקיימות בהקפדה יתרה על נהלי משרד הבריאות והתו הסגול. אם גם אתם מרגישים שהפערים ביניכם הולכים וגדלים, אין סיבה שאמונה או חוסר אמונה יהיו הדברים שיפרידו ביניכם. עמותת ״התקשרות זוגית״ מוכיחה שוב ושוב, עם אלפי המלצות מבוגרים, שתא משפחתי מאושר מתקיים בזכות הפערים, ולא נהרס בגללם.

רוצה לשמוע על התכנית? השאירו פרטים ונחזור